Актуално
Е-шопинг
Бойка Велинова
22-03-2013
У нас половината население има вземане-даване със световната мрежа, като жените са малко повече от 50 на сто.Най-активни са хората от 15 до леко над 50 години. Статистиките отчитат, че шест от десет потребители вече пазаруват онлайн. Най-много се купуват електронно оборудване (компютри, телефони, фотоапарати), дрехи, обувки, храна, козметика, услуги, книги. Сравни, спести, виж новата колекция, ползвай ваучери, купи! Банерите на десетките електронни магазини ни се навират в носа и да се сдобием с колие или пица е въпрос на една мишка разстояние за всеки, който няма време или желание да обикаля. Покупката може да се осъществи 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата, в почивни и празнични дни, зиме и лете. Стоките са наредени по категории, изборът е много лесен и не се налага да влачим торби с покупки или да чакаме такси под дъжда. Можем да получим доставката дори докато сме на почивка или където посочим извън нашия дом и офис. Продажбата на стоки и услуги чрез е-магазин практически се подчинява на всички правила на традиционната търговия. Всеки търговец на дребно или едро, както и всеки производител може да предприеме стъпки за частично или изцяло изнасяне на бизнеса си в мрежата, като по този начин популяризира стоките си и реализира онлайн продажби. Преди да пазаруваме обаче, е добре да проучим съответната оферта и да се информираме за мненията на други клиенти. И у нас, и по света има некоректни продавачи (добре, че рано или късно пазарът ги изхвърля или им „слагат белезниците”). Имайте предвид, че когато натиснем бутона „купувам”, ние вече сме приели общите условия и сме се „подписали” под договора за сделката. За регулацията в мрежата се прилагат законите за електронната търговия, за защита на потребителите и за паричните преводи, електронните платежни инструменти и платежните системи. Електронният магазин като бизнес Бумът на онлайн търговци показва, че това е желана и доходна дейност, защото няма разходи за наем на реално помещение, за ремонт и обзавеждане, реклама, охрана и заплати и осигуровки на персонала. В електронния бизнес също така отпада изискването стоката да се купува предварително и да се съхранява в склад. Освен това не се „затварят” пари, тъй като може да се вземе нужното от доставчик в момента, в който се получи заявка от реален клиент. Не е от значение и местожителството, защото може да се продава свободно както в квартала или града, така и по целия свят. Куриерите ще свършат останалото. Е-магазинът всъщност е компютърна програма, която осигурява възможност на търговеца лесно, бързо и прегледно да публикува информация за своите стоки в мрежата и чрез маркетинговите инструменти да достигне до много потенциални клиенти. Потребителите разглеждат продуктите и чрез определени функции могат да поръчат, да заплатят посочената цена, да изпратят запитване. Вариант да се сдобием с такъв бизнес е да изтеглим от интернет безплатни програми, като за доразвиване на дизайна, инсталация и поддръжка ще трябва да наемем специалист. Често този подход излиза по-скъп от очакваното и крайният резултат на готовия онлайн магазин е незадоволителен. Друг начин е да възложим на фирма индивидуален проект, което обаче е свързано със значителни инвестиции и много ясно задание. Оптималният вариант вече се предлага от много компании, които се занимават с програмиране и интернет маркетинг. Такъв типов софтуер позволява да публикуваме в е-магазина си графични изображения на продукти, описания на стоките, характеристики, цени и гаранционни условия. Предимството е, че ползваме безплатно обучение и поддръжка, както и обновяване на софтуера, а и цената е доста по-учтива. Разплащане и сигурност Когато се регистрираме като клиенти, ние изрично приемаме условията на продавача. Сигурността ни се формира от куп фактори, които са сбор не само от технологични възможности, но и от нивото ни на познания за боравене с интернет и вариантите за безналични разплащания. Например когато плащаме на браузъра онлайн, на екрана се появява катинарче – това значи, че връзката е осигурена, криптирана и защитена и има голяма доза сигурност, че никой няма да достигне до данните ни. За онлайн плащане с кредитни и дебитни карти се ползват виртуалните ПОС терминали на банките. Реалното прехвърляне на пари от картата на клиента към продавача става от електронната система на финансовата институция. Информацията за номера на кредитната карта се въвежда в системата и остава скрита за собствениците и операторите на е-магазина, което гарантира сигурността на данните на клиентите. Интернет сайт, който изисква въвеждане на информация за картите ни не в банковата система за разплащане, а в самите страници на магазина, е възможно да създава предпоставки за злоупотреби. Плащанията към самите сайтове-продавачи носят най-големи рискове за защитата на парите и данните на клиента.
бутони за социални мрежи |
Скъпи приятели, Известно е, че първите 7 г. са най-важни в развитието. Точно в 14:29:32 на 14.04. 2007 г. стартирa Health.bg. Ние бяхме сред първите, които осъзнаха силата на специализираната здравна информация в интернет. Светът се развива и през 2014 г. вече Ви предлагаме ново предизвикателство – единствената социална мрежа за лекари, стоматолози, фармацевти и пациенти. Бъдете с нас и на адрес: www.credoweb.bg Последни статии |