Hitro.bg - Всички офети за групово намаление
Hitro.bg - Всички актуални оферти
Hitro.bg - Всички оферти
Hitro.bg - Търсене във всички оферти Всички оферти за групово намаление Промоции, оферти Сайтът за зехтин и маслини
Здравето от А до Я - Костно-ставни проблеми

Устройство, което ви предпазва от заспиване на поста

Списанието „Наука и живот“ съдържа бележка, в която се казва: „... Млади учени от Московския институт на железопътните инженери представиха индикатор за будността на машиниста на изложението„ NTTM-87 “в Изложението за икономически постижения на СССР.Това устройство постоянно следи състоянието на човек и не го оставя да заспи на поста.С помощта на метални пръстени, поставени на пръстите, индикаторът следи промените в колебанията в електрическото съпротивление на човешката кожа.Когато водачът започне да дреме, амплитудата на тези трептения намалява и интервалът между тях се увеличава.Веднага щом продължителността на интервала надвиши критичната стойност, се чува силен алармен сигнал.За да изключите сигнала, трябва да натиснете бутона.Ако човек направи това насън, механично, след 5 секунди обаждането ще се повтори.И ако след 8 секунди машинистът не реагира по никакъв начин на повтарящия се сигнал, системата за аварийно спиране на влака ще се активира.Новото устройство се приспособява към индивидуалните характеристики на кожата на всеки човек, така че няма да има нужда от повишаване на безпокойството. "

Според мен описаното устройство, след по-нататъшното му подходящо усъвършенстване по отношение на спецификата на работата на хората по навигационната вахта на морски кораб, би могло да бъде въведено във флота.Принципът на предложението е доста оригинален.Въпреки това, вместо да се включи аварийната спирачна система на влака, както е написано в статията, вероятно ще е необходимо да се реконструира това устройство, така че в случай на заспане на офицер, отговарящ за часовника, или кормчия, на моста и паралелно в кабината на капитана да прозвучи специален звуков сигнал.

Наличието на кораба на такова не твърде сложно устройство, работещо на базата на електроника, би позволило на капитана винаги, особено през нощта, да бъде сигурен, че часовникът на моста е в състояние на правилно събуждане.

Принципната позиция на капитана, оправдана със солиден акт за извеждане от експлоатация на Нахимов, вероятно би допринесла за факта, че „горните кабинети“ биха разбрали по-добре опасността от проследяване на хода на икономическите съображения в ущърб на безопасността на корабоплаването.Но Марков не е имал смелостта да влезе в конфликт, който би бил печеливш за каузата на сигурността и, вероятно, губещ конфликт за неговата позиция.И кой, ако не капитанът на стар параход, на първо място трябваше да тръби за загубата на някаква морска годност от кораба.Следователно от тази страна вината на Марков, който продължи да капитанира на действително изведен от експлоатация кораб, също е осезаема, въпреки че опасността се прокрадна не от тук.

Без сблъсък този кораб все още може дълго да оре водите на Черно море.И вече говорихме за бързото му наводнение: ако плавате в открито море с отворени врати от клинкет и голям брой отворени прозорци, тогава всеки най-модерен кораб ще бъде превърнат в голямо корито.И ако освен това бъде набит от друг кораб, особено такъв голям като „Петр Васев“ (масата му в момента на сблъсък надхвърля 50 хиляди тона), той ще потъне много бързо.По този начин адмирал Нахимов също се оказва в мореплавателно състояние по вина на капитана, тъй като управлението на подготовката на плавателния съд за плаване е изцяло поверено на него.Отговорността на "бюрократите от Минморфлот" за тази група нарушения трябва да се обсъжда само дотолкова, доколкото министерството очевидно не е създало достатъчно ефективна система за контрол, която да може да открива и предотвратява подобни нарушения от страна на капитани на пътнически кораби.

Но дали грехът на капитана е само - да създаде на кораба вид на „дантела“ (включително по въпросите на безопасността на корабоплаването)?И това ли е само недостатъкът на Minmorphlot?Изглежда, че това е често срещан грях от периода преди перестройката, от който са страдали министерствата и ведомствата (индекси в сметките, ниско ниво на училище, наука, икономика, безполезно състояние на юриспруденцията - както практическа, така и теоретична и т.н.).Колко кариери бяха направени в онези дни с фалшиви номера!Колко хора, които не са в състояние да ръководят, са станали глави, директори, капитани! useful reference



"Още за здравето" - WEB TV

Научете децата да мият правилно зъбите си
d9e9178ab1b626dff17023b8659734b1