Антиейджинг - Храненето
Лято в буркан
Саша Маркова
16-09-2011
![]() Зимнината днес Отдавна съхраняването на плодовете и зеленчуците се прави по три основни начина. Първият (всички го познаваме) е термичното консервиране на бурканите с капачки. Вторият е чрез сушене. По-нов начин за съхраняване на продукти е чрез замразяване. У нас той се използва по-интензивно през последните 30-40 години. Г-жа Божинова подчертава, че и този метод като другите си има своите плюсове и е предпочитан от хората, стремящи се към рационално хранене, тъй като запазва витамините и минералите в продуктите. „Замразяването е модерният начин за съхраняване на плодовете и зеленчуците. При него няма термична обработка или ако има, тя е в много малки граници – бланширане. Много бързо става преминаването на продукта от сурово състояние в замразено. Няма и големи температурни разлики при съхранението - от минус 18 до минус 24 градуса”, казва Антоанета Божинова. Да не изневеряваме на традициите Традиционният в България метод за консервиране е термичният с поставяне на суровината в опаковка – стъклен буркан или метална кутия, при висока температура – стерилизация или пастьоризация. Температурата на стерилизация зависи от вида на продукта. Например при различни температури се стерилизират киселите продукти или тези, съдържащи мазнина или нишесте. Грахът и патладжанът се смятат за високорискови суровини за стерилизация. И въпреки че част от витамините и минералите в продуктите се разрушават при стерилизация, все пак нещо от тях остава. А и вкусът на стерилизираните краставички е незаменим... Предимствата на този метод на съхранение е в срока на годност, който е минимум 36 месеца, а някои продукти издържат и доста по-дълго. „При този процес се убиват доста патогени и това е много важно за храната на едно подрастващо поколение, например за детските храни”, казва г-жа Божинова. „За” и „против” консервантите Икономически неизгодно е прилагането на стерилизация и консерванти едновременно, твърди Антоанета Божинова. Двойно по-скъпо е да се използват и двете, а производителите не са склонни да харчат излишно. Не че няма такива случаи на пазара. Кое е по-евтиното или по-доброто, решава всяка фабрика в зависимост от машините и технологиите, които използва. Но производителите на утвърдените марки се стремят към постоянство в качеството и задържане на потребителя, затова влагат безопасни продукти при консервирането. А и законът ги задължава. Но тази отговорност като че ли вече все по-често се прехвърля върху контролните органи. Съюзът на преработвателите на плодове и зеленчуци е инициирал въвеждането на минимални браншови параметри, за да гарантира качеството на лютеницата и кетчупа. бутони за социални мрежи |
Скъпи приятели, Известно е, че първите 7 г. са най-важни в развитието. Точно в 14:29:32 на 14.04. 2007 г. стартирa Health.bg. Ние бяхме сред първите, които осъзнаха силата на специализираната здравна информация в интернет. Светът се развива и през 2014 г. вече Ви предлагаме ново предизвикателство – единствената социална мрежа за лекари, стоматолози, фармацевти и пациенти. Бъдете с нас и на адрес: www.credoweb.bg Последни статии |