Здравеопазване - Институции и организации
Касата е извършила 11 785 проверки за 9 месецаhealth.bg 2011-12-15
![]() Изпълнявайки своето основно задължение да контролира дали правилно се изразходват техните средства за здраве, институцията е извършила през деветте месеца на годината 11 785 медицински и финансови проверки на своите договорни партньори за извънболнична медицинска помощ и за дентална помощ. Сключените договори с тях са 13 097. Най-голям е броят на извършените проверки в Пловдив, София-град и Плевен. Най-много нарушения са констатирани в Пловдив, Стара Загора, Бургас и Плевен. В индивидуални и групови практики на лекари от първичната извънболнична помощ са направени 3898 проверки. 3221 са проверките сред медиците от специализираната извънболнична помощ, която включва индивидуални и групови практики, диагностично-консултативни и медицински центрове, както и медико-диагностични лаборатории. Направени са и 4666 проверки на лекари от първичната и специализираната дентална помощ. За периода са проверени 96% от договорните партньори на НЗОК в доболничната помощ и 82,1% - в денталната. При 7344 от проверките са констатирани общо 20 106 нарушения. Най-често срещаните нарушения, направени от личните лекари, са свързани с условията и реда за оказване на медицинска помощ по повод диспансерното наблюдение на пациентите. Това означава, че не е спазен алгоритъмът, договорен с Българския лекарски съюз в Националния рамков договор. Контрольорите са установили и пропуски при профилактичните прегледи, като на пациентите не е предоставян пълният пакет при провеждане на прегледа, съгласно Наредбата за профилактика и диспансерно наблюдение на Министерството на здравеопазването. Пропуски в алгоритъма на диспансерното наблюдение на пациентите са най-честите нарушения, констатирани в работата на лекарите-специалисти. Друго нарушение е дублиране на графика за работа на един и същи лекар, работещ по договори за извънболнична и болнична медицинска помощ. В някои от случаите не са назначавани консултации с друг специалист. Установено е и неправомерно заплащане или доплащане от пациенти на дейности, заплатени по договор с НЗОК, както и неспазване на графика за обслужване на пациентите. При лекарите по дентална медицина са констатирани нарушения по отношение на изискванията за извършване на обстоен профилактичен преглед и неоказване на договорената по вид и обем дентална помощ. През отчетния период в НЗОК са получени 90 жалби от пациенти, договорни партньори или институции. Основно жалбите са по повод качество на оказаната медицинска помощ, неспазване на условията и реда за диспансерно наблюдение, отказ за издаване на служебна бележка за извършени имунизации на децата, възникнали морално-етични проблеми между лекар и пациент, неоснователно заплащане на потребителска такса и неспазване на графика за работа. бутони за социални мрежи |
Скъпи приятели, Известно е, че първите 7 г. са най-важни в развитието. Точно в 14:29:32 на 14.04. 2007 г. стартирa Health.bg. Ние бяхме сред първите, които осъзнаха силата на специализираната здравна информация в интернет. Светът се развива и през 2014 г. вече Ви предлагаме ново предизвикателство – единствената социална мрежа за лекари, стоматолози, фармацевти и пациенти. Бъдете с нас и на адрес: www.credoweb.bg Последни статии |