Любопитно
Планирайте времето си ефективно
health.bg
04-10-2011
![]() Заслужава си да си припомняме често закона на Паркинсон – работата се отлага дотогава, докато не изтече времето, с което разполагаме. Всеки е забелязал, че ако има само един планиран ангажимент (например чистене у дома), той може да отнеме цял ден. В други случаи, ако имате много и неотложни ангажименти - същото това чистене го приключвате за два часа. Заслужава си да преценим колко време ни е необходимо за дадена работа и наистина да се вместим в него. Стремежът към съвършенство може да сложи кръст на много намерения. Всекиму се е случвало да успее да свърши с крайна прецизност някоя работа за сметка на тоталното изоставане в друга, често много по-важна. Предварителното определяне на поредността на извършваните дейности е наистина „касичка” за минути. Полезно е да си изготвим собствен списък на „гълтачите” на време, макар повечето да са общовалидни за съвременния човек. Парадоксално, но сред тях призьор са всички средства за комуникация, чиято цел е именно да ни пестят време - телефон, социални мрежи в интернет и т.н. Как да се съсредоточиш, ако постоянно ти мигат пристигнали съобщения по всички възможни канали – в 90% от случаите маловажни и дори излишни. Избавлението е да си създадем навик да ги отваряме на определени интервали. Свикнете да не отлагате по-мащабните задачи за тогава, когато ще имате повече време. Обикновено си казваме – не си струва да започвам, имам само 10-15 мин. Точно обратното – стимулираща е самата мисъл, че работата е започната и нещичко вече е отметнато. А нали от много пъти по „нещичко” се състои цялата работа? Не жертвайте нещо в името на друго. Защото това обикновено води след себе си угризения, неудовлетвореност и в крайна сметка понижена мотивация и работоспособност. Бъдете честни, когато разпределяте времето си – кого ще подведете, ако сте планирали половин час пред телевизора, а останете два? Вместо, докато трае сериалът, да изпитвате угризения, че сте извън програмата си, чувствайте се спокойни, като честно предварително си признаете, че ще го гледате. Толкоз. Накрая, но не на последно място - важно е да умеем сами да се поощрим, да се похвалим. Така и работата ще е по-спорна и приятна! Много хора се товарят прекомерно със задачи, които може да свърши и друг – най-често заради силно чувство на отговорност. Ако умеете да делегирате работата на подходящия човек, ще придобиете огромен резерв от време. Нищоправенето е ефикасно антистрес лекарство. Трябва да търсим баланс между работата и почивката, и то не по изключение. Да се поизлегнеш с книжка, вестник или пред телевизора не е укоримо – наистина не си струва да се косите, че през това време можете да свършите нещо друго, „полезно”. Това натоварва излишно с депресивно настроение. Просто се отдайте на почивката, а после работата ще спори повече. бутони за социални мрежи |
Скъпи приятели, Известно е, че първите 7 г. са най-важни в развитието. Точно в 14:29:32 на 14.04. 2007 г. стартирa Health.bg. Ние бяхме сред първите, които осъзнаха силата на специализираната здравна информация в интернет. Светът се развива и през 2014 г. вече Ви предлагаме ново предизвикателство – единствената социална мрежа за лекари, стоматолози, фармацевти и пациенти. Бъдете с нас и на адрес: www.credoweb.bg Последни статии |