Любопитно
Дамите, телефонът и бизнесът
health.bg
03-02-2012
![]() Във всички тези, а и в много други случаи ще ви е необходимо умение да разговаряте по телефона. Това е незаменим навик, неразделна част от кариерата, често имиджът на компания или на отделния специалист зависи от грамотното му поведение, когато слушалката е в ръка. Какви са тайните на успешните телефонни преговори? Следете за интонацията Тъй като по време на телефонен разговор събеседникът ви не ви вижда, обърнете особено внимание на интонацията. От това доколко доброжелателно звучи вашият глас, зависи не само настроението на човека, с когото разговаряте, а и представата му за компанията ви. Затова е важно да запазите усмивката, докато разговаряте. Дори позата, в която седите, има значение. Ако сте се отпуснали на стола, това може сериозно да повлияе върху тембъра на гласа ви и да му придаде интонация на незаинтересованост и апатия. Ако сте изправени, това ще ви мобилизира и ще направи речта ви напориста и енергична, но възможно е да се прокрадне излишна нетърпеливост.Опитайте се да се настроите към темпото на събеседника. Ако той говори бавно и отчетливо, не забързвайте разговора, произнасяйки по сто думи в минута. Така мисълта ви трудно ще бъде следена. Ако човекът говори бързо, вероятно няма време и определено ще го раздразните с бавен говор и продължителни паузи. „Да” не е добро представяне Най-важната част от разговора е поздравът, защото той задава тона по-нататък. Вместо „здравейте” употребявайте „добър ден”. „Добро утро” и „добър вечер” използвайте за по-неформално общуване. Астрономическото време при деловия разговор не е толкова важно. При всички положения работното време е през деня.Когато телефонът в офиса ви звънне, първите ви думи трябва да бъдат името на компанията, а след това вашата длъжност, а не „да”. Човекът отсреща трябва веднага да се ориентира на правилното място ли звъни. Винаги е необходимо да се представяте, като името и длъжността си съобщава първо този, който се обажда. Когато звъните вие, след като се представите, разберете дали събеседникът ви има време и чак тогава може да съобщите целта на обаждането си. Това е особено важно, ако избирате мобилен телефон, защото в този момент човек може да се намира къде ли не. Когато се интересувате има ли възможност събеседникът ви да говори, демонстрирате уважение към времето му. Ако разговорът се е проточил прекалено дълго, не бързайте да се извинявате. По-добре благодарете на събеседника си, че ви е отделил от времето си. Извинителният тон не се препоръчва при деловото общуване. бутони за социални мрежи |
Скъпи приятели, Известно е, че първите 7 г. са най-важни в развитието. Точно в 14:29:32 на 14.04. 2007 г. стартирa Health.bg. Ние бяхме сред първите, които осъзнаха силата на специализираната здравна информация в интернет. Светът се развива и през 2014 г. вече Ви предлагаме ново предизвикателство – единствената социална мрежа за лекари, стоматолози, фармацевти и пациенти. Бъдете с нас и на адрес: www.credoweb.bg Последни статии |